אומנים רבים כבר מזמן למדו שאין כמו הרשת על מנת לפרוץ את מעטה האלמוניות, כך שכיום אין זה משנה אם האומן מהדרום או מהצפון, וזאת כי המרחק חסר חשיבות, ואילו הרשת מגשרת על פערים ומעניקה שוויון הזדמנויות לכולם. מכאן שרק נותר להבין כיצד מנצלים זאת, איפה כדאי לפעול ואלו אמצעים משלימים מוטב לשלב.
קניית צפיות ביוטיוב
אין ספק שיוטיוב הנו כלי בעל כוח רב, ומזה כעשור הוא מוכיח שהוא אחד האתרים היותר פופולאריים, כך שקשה לעבור יום מבלי להיתקל בסרטון שהתפרסם דרכו, ולו באמצעות זירה דיגיטלית משלימה, כגון פייסבוק או וואטסאפ. הנתונים מראים שמדי יום צופים בזירה כ4 מיליארד צופים, ועל כן יש ליוטיוב כוח רב לנתב את דעת הקהל וכמובן להוציא אומנים ואמנים מהאלמוניות הראשונית. לאור הדברים לא חסרים אומנים מוכשרים שמעידים שאת דרכם המקצועית הם החלו ביוטיוב, כאשר הם פרסמו סרטים קצרים מהתערוכות ושלבים מהיצירה. מכאן שאין שאלה שכלי זה בעל כוח רב, אך כן יש שאלה כיצד מניעים את התהליך, כיצד קידום אומנים ביוטיוב מעלה הילוך, ופה נציין שבאמצעות חברות ייעודיות ניתן לרכוש חבילות קידום צפיות ביוטיוב. מה עוד חשוב לדעת? שאין צורך לחשוש שמישהו יגלה (השירות דיסקרטי לחלוטין) ושזוכים להיות פופולאריים בתוך זמן קצר – שווה!
פייסבוק
את אתם אומנים, מומלץ לפתוח דף עסקי בפייסבוק, בו תתייגו את האומנות שלכם ותפרסמו אותה. שנדגים? ובכן אם אתם זמרים, תשקלו לצרף סרטונים קצרים בהם אתם חושפים את הגולשים למהלך היצירה. אנשים אוהבים לראות את העבודה שמאחורי השיר – אוהבים לשמוע את הסיפור שמאחורי האומן, הרעיון והתוצאה. כמו כן, ככול שתשכילו לשתף פעולה עם אומנים נוספים, כך תשיגו יותר עוקבים והביקוש רק ילך ויגדל.
אתר ייעודי
בין אם מדובר בבעל מקצוע, אומן, או אמן, כאשר אנשים מגלים התעניינות בעבודה מסוימת, הם נוטים לחפש חומר אודות היוצר, ועל כן אם יש אתר ייעודי בו ניתן למצוא קישורים לסרטון ביוטיוב, תמונות להמחשה, מחירים, מידע על תהליך העבודה, מקורות השראה ועבודות אחרונות, הרי שהרושם גדל, וזאת כי אתר יוצר רושם של דמות מקצועית שמחויבת לתהליך. בנוסף, היכולת ליצור שיתופי פעולה בין הזירות השונות מגדילה את התפוקה, משמע תמיד מומלץ לשתף קישור של האתר בפייסבוק ולחלופין לשלב בפוסט קישור למאמר שמופיע באתר.
התאגדות מניבה
חפשו ברשת הדיגיטלית אומנים נוספים שמתמקדים בתחום שלכם. חיפוש מהיר עשוי להעלות פורומים של יוצרים, כך שגם ניתן לצבור כוח, לקבל אומץ ואף להרוויח במישור העסקי, וזאת כי הרבה פעמים יוצרים מארגנים ירידים, בתים פתוחים, מופיעים בפסטיבלים מקומיים וכדומה.
קידום ממומן
בניית תדמית חיובית גם היא פעולה שראוי לבחון. שנרחיב? ניתן להכין כתבת תדמית אודות אומן מסוים, בה יוצג סיפור חייו, ייחשפו מקורות השראה ויועלו מגוון נושאים חיוביים, כאשר באמצעות קידום ממומן אפשר לוודא שהכתבה תופיע בראש תוצאות החיפוש של גוגל. עוד פתרון יעיל הוא להשקיע בכתבות עומק איכותיות, וזאת כיוון שהן מוטמעות ככתבות תוכן באתרים הגדולים.
לחיי היצירה
לאור הדברים אין שאלה שגם אם אתם אומני נשמה, הזירה הדיגיטלית היא המקום שלכם לפרוץ קדימה. חפשו אחר ייעוץ מקצועי, בחרו כיוון ותפיצו את האומנות שלכם. לחיי הזירה והיצירה!